torsdag 13. november 2008

136/366

Det hele begynte med en drøm.
Jeg har alltid hatt vanskeligheter med å huske drømmer, de glir alltid unna. Men denne stod klar foran meg. Jeg hadde komt hjem igjen, det var problemer med mor sa de. Hun var syk og far klarte seg ikke alene. Når jeg kom hjem stod alle på utsiden av huset, huset var grått og ut av døren kom fire menn kledd i svart bærende en kiste. Det begynte å regne. Noen andre menn begynte å grave i singelen i oppkjørselen. Andre menn gråt. Naboene sto på terrassene sine og grillet, noen av dem hadde vinglass og sigarer, de så forundrende på oss. Plutselig begynte huset å brenne. Flammene sto høye mot himmelen.
Det var da jeg våknet, tror jeg, det var alt jeg kan huske.
Og var tror du drømmen betyr?
Jeg vet ikke,
jeg har ingen anelse.

Ingen kommentarer: